Takaisin asiakaskokemuksiin

15.09.2025

Woikoski tukee Fiskarsin Panimon toimintaa sujuvalla yhteistyöllä

Panimoyrittäjä Jari Leinonen kertoo, kuinka yhteistyö Woikosken kanssa on ollut sujuvaa ja helpottanut panimon arkea merkittävästi.

Fiskarsin Panimo valmistaa laadukkaita oluita idyllisessä Fiskarsin ruukissa Raaseporissa. Panimoyrittäjä Jari Leinonen kertoo, kuinka yhteistyö Woikosken kanssa on ollut sujuvaa ja helpottanut panimon arkea merkittävästi. 

- Panimoa perustaessa tiesin tarvitsevani erilaisia kaasuja, kuten hiilidioksidia ja typpeä, panimoyrittäjä Jari Leinonen kertoo.

Fiskarsin Panimon ja Woikosken yhteistyö alkoi jo panimon perustamisen yhteydessä.

- Yhteistyökumppania etsiessäni Woikosken kanssa kemiat kohtasivat heti. Asiakaspalvelu oli alusta alkaen erinomaista, Leinonen sanoo. 

 

Ratkaisuja kasvavan panimon tarpeisiin

Woikoski on tukenut Fiskarsin Panimon toimintaa monin tavoin. Panimon perustamisvaiheessa Woikosken avulla rakennettiin ensimmäiset kaasukeskukset, jotka loivat hyvän pohjan toiminnalle. Myös Fiskarsin Panimon kasvaessa Woikoski on ollut aktiivisesti mukana kehityksessä. 

- Kun laajensimme muutama vuosi sitten, Woikoski suunnitteli meille uuden kaasukeskuksen, joka vastaa panimon laajentuneisiin tarpeisiin, Leinonen kertoo. 

Panimolla käytetään erityisesti hiilidioksidia ja typpeä, jotka ovat keskeisiä kaasuja oluiden siirrossa ja hiilihapotuksessa. Woikosken laajasta kaasuvalikoimasta löytyi helposti Fiskarsin Panimon tarpeisiin sopivat tuotteet. 

Woikoski on järjestänyt kaasujen täytöt ja ylläpidon niin, että panimo voi keskittyä omaan ydintehtäväänsä. Tilaukset tehdään tiettynä ajankohtana, ja Woikoski huolehtii kaasupullojen vaihdot itsenäisesti paikan päällä. 

- On mukavaa, ettei tilauksia tai vaihtoja tarvitse jatkuvasti miettiä, vaan Woikoski hoitaa homman automaattisesti, Leinonen kiittelee.

 

Yhteistyötä, jossa asiakas tulee kuulluksi 

Leinosen mukaan yhteistyö Woikosken kanssa on sujunut erinomaisesti. Kaikki on hoitunut ajallaan ja juuri niin kuin on sovittu. Vaikka Fiskarsin Panimo on yksi Woikosken pienimmistä asiakkaista, on palvelu alusta asti ollut asiakaslähtöistä ja aidosti panimon tarpeet huomioivaa. 

- Tuntuu, että heitä todella kiinnostaa ja meihin paneudutaan kunnolla, Leinonen sanoo. 

Woikosken erityisenä vahvuutena Leinonen nostaa esiin henkilökohtaisen asiakaskohtaamisen. 

- Meillä on oma yhteyshenkilö, johon voi ottaa yhteyttä milloin vain. Woikoski on myös aktiivisesti yhteydessä meihin, kyselee kuulumisia ja varmistaa, tarvitaanko jotain lisää. Se on ollut ehdottomasti parasta heidän palvelussaan, Leinonen kertoo.

Fiskarsin Panimon kokemus yhteistyöstä Woikosken kanssa on ollut erittäin positiivinen. Leinonen suosittelee Woikoskea myös muille toimijoille. 

- Palvelu on ollut henkilökohtaista, asiakaslähtöistä ja asiat ovat aina hoituneet hyvin, Leinonen summaa. 

Takaisin asiakaskokemuksiin